Gadżety reklamowe mają swoją już dość długą historię i nadal są wykorzystywane w marketingu bezpośrednim. Okazało się bowiem, iż drobne, skromne i jednocześnie, subtelne upominki firmowe dla klientów są w stanie w wydatny sposób wspomóc nie tylko jednorazową kampanie marketingową (np. na targach branżowych). Upominki reklamowe znakomicie sprawdzą się także w procesie permanentnego (długoterminowego) zaistnienia w świadomości klientów.
Gadżet reklamowy jako sposób na przyciągniecie uwagi klienta
Obok dużych, zmasowanych narzędzi z szerokiego arsenału strategii marketingowych, niepoślednią rolę odgrywają także i te mniejsze, ale równie ważne, jak przykładowo; upominki reklamowe. Mogą przybierać różnoraką formę; od długopisów, poprzez zegarki, parasole, aż do elementów garderoby, zabawek i gadżetów sportowych. Ogólnie rzecz biorąc upominki firmowe dla klientów podzielić możemy, biorąc pod uwagę różne aspekty wyróżnienia gadżetu. Mamy więc upominki funkcjonalne i owej cechy pozbawione, ale za to nacechowane pod względem estetycznym. Do tych pierwszych zaliczymy np. parasole, materiały piśmienne czy też zawieszki zapachowe z nadrukiem firmowym. W grupie z pozoru „przedmiotów do niczego i nikomu niepotrzebnych” znajdą się takie upominki reklamowe jak figurki, przyciski do papieru, mini-rzeźby.
Zakładając, że sam zleceniodawca, jak i wykonawca zwrócili uwagę na estetyczną stronę całego przedsięwzięcia, to takie upominki firmowe dla klientów będą jak najbardziej trafionym prezentem marketingowym. Wykonane solidnie, ze smakiem i pozbawione cech taniej brzydoty świetnie się sprawdzą, jako ozdoba biura lub pulpitu pracownika obdarowanego. A pamiętajmy, że posiadając nadruk z logiem naszego przedsiębiorstwa czy też będąc w kształcie naszego logotypu lub symbolu firmowego, będą świetnym marketingowym memento. W tym sensie, że swoją stałą obecnością będą przypominać o istnieniu naszej marki. A to przecież ważne w czasach wzmożonej konkurencji, i to niemalże w każdej niszy rynkowej, gdy decyzja o zakupie czy nawiązaniu współpracy długofalowej może zaważyć na naszym rynkowym – być lub nie być.
Upominki firmowe dla klientów w zestawach z zawieszkami zapachowymi
Ciekawym i jednocześnie efektywnym sposobem na zintensyfikowanie przekazu reklamowego są upominki firmowe dla klientów w specjalnych zestawach. Owe kompleksowe podejście do zestawiania gadżetów reklamowych wyszło naprzeciw potrzebom klientów, którzy niejednokrotnie sygnalizowali chęć otrzymania nie jednego, lecz kilku upominków z danym logiem lub zapisem danych firmowych. Z takimi zapytaniami spotykały się podmioty, które za pomocą upominków reklamowych przyciągały do swoich stanowisk bywalców targów branżowych. Stąd oferta zestawów specjalnie brandowanych gadżetów reklamowych, gdzie w przykładowym komplecie znajdą się: długopis, notatnik lub kalendarzyk, zapachy samochodowe z nadrukiem firmowym.
Na pierwszy rzut oka niemalże każdy, zamawiający upominki firmowe dla klientów, przedsiębiorca lub menedżer z pionu marketingowego będzie się poważnie zastanawiał, czy jednoczesny zakup kilku gadżetów, to zbyt daleko idące trwonienie firmowych pieniędzy. Nie jest to jednak rozrzutność, jeśli tylko podejdziemy do kwestii marketingu w sposób nowoczesny. A współczesne podejście zakłada, iż każda kampania marketingowa – jeśli tylko ma być skuteczna, powinna być także postrzegana przez pryzmat psychologii sprzedaży. Wynika z niej mianowicie, iż pomimo dużej makdonaldyzacji (upodobnienia gustów, ujednolicenia potrzeb) społecznej nabywców, nadal jesteśmy jednostkami w dużym stopniu wyróżniającymi się. Stąd część z nas sięgnie po upominki firmowe dla klientów w formie zapalniczki, breloczka, a inna grupa z zainteresowaniem odniesie się do upominków innego rodzaju.
Zawieszki zapachowe jako znakomite uzupełnienie działań reklamowych
Z kolei, tam gdzie się tego najmniej spodziewamy wzięcie będą miały upominki firmowe dla klientów, które nie wymagają szczególnie dużych nakładów finansowych. Zawieszki zapachowe z nadrukiem firmowym są nie tylko tanią inwestycją w nasz plan marketingowy, lecz przede wszystkim stanowią gadżet nie wywołujący u obdarowywanego poczucia zażenowania i powstania zobowiązania. A według badań (znów sięgnijmy do psychologii marketingu), takie poczucie wywołują u większości osób „darmowe” upominki firmowe dla klientów o wartości (np. drogie zegarki, luksusowy alkohol, czy ekskluzywne materiały piśmienne) znacznie przekraczającej niewielki prezent, rozumiany w naszej kulturze jako niezobowiązujący.