Branie udziału w targach branżowych z całą pewnością jest dobrym pomysłem, ale trzeba się do tego dobrze przygotować. W przeciwnym razie więcej będzie z tego strat pieniędzy i czasu niż pożytku i zysku. Targi są sposobem na zwiększenie świadomości marki, dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zachęcenie do skorzystania z oferty, zareklamowanie firmy. Pierwszym krokiem jest przyciągnięcie potencjalnego klienta do swojego stoiska, a drugim wejście z nim w interakcję, czyli rozpoczęcie rozmowy z potencjalnym klientem. Doręczenie informacji to jedno, ale bardzo ważne jest też pamiętanie o materiałach reklamowych.
Jak przygotować się do targów branżowych?
Branie udziału w targach branżowych jako osoba wystawiająca się ze swoim stanowiskiem wiąże się z wieloma przygotowaniami i koniecznością poniesienia mniejszych lub większych kosztów. Wystawca, który chce w pełni wykorzystać takie przedsięwzięcie, powinien dobrze je zapanować i przemyśleć. Trzeba też mieć do dyspozycji fundusze na znaczne wydatki. Uwzględnić trzeba wynajem powierzchni targowej, opłaty za media, wpis do katalogu, ubezpieczenie czy usługi sprzątania. Kolejną kwestią jest przygotowanie projektu i budowa stoiska wystawowego. Wszystkie eksponaty trzeba też przetransportować w wyznaczone miejsce. Pojawiają się koszty związane z samą podrożą i zakwaterowaniem osób biorących udział w targach. Nie chodzi tutaj tylko o pracowników firmowych, ale również o dodatkowy personel w postaci chociażby hostess. Na koniec czekają firmę wydatki na materiały reklamowe.
Kluczowe jest stworzenie oferty produktów, które będą prezentowane podczas targów. Należy wybrać takie, które rzeczywiście przyciągną zgromadzonych do stoiska. Reprezentanci firmy są jej wizytówką, dlatego trzeba starannie wybrać osoby do oddelegowania. Powinny one znać przynajmniej jeden język obcy, aby były w stanie porozumieć się bez przeszkód z obcokrajowcami i nawiązać większą ilość kontaktów biznesowych. Takie osoby muszą mieć odpowiednie kompetencje. Najlepszym wyborem będzie wystawianie na targi pracowników odpowiedzialnych za poszczególne rynki. Warto też rozważyć skorzystanie z pomocy firmy zewnętrznej w organizacji targów. Tym bardziej, jeśli firma chce wziąć udział w międzynarodowych targach i nie ma doświadczenia.
Nie zapomnij o reklamie!
Wizytówki, ulotki, foldery, różnego rodzaju broszury są ważne i warto w nie zainwestować ze względu na relatywnie niskie koszty, ale potencjalni klienci oczekują czegoś więcej. Chcą poczuć się wyjątkowi, zachęceni do zapoznania się z ofertą i podjęcia współpracy z konkretną firmą. Ulotki mają bardzo niską wartość i często lądują w koszu. Znacznie lepszym pomysłem jest zainwestowanie w gadżety reklamowe, które jednak nie mogą być tandetne, gdyż wtedy firma będzie kojarzyć się z bylejakością. Uzyskamy w takim przypadku efekt odwrotny od zamierzonego. Gadżety reklamowe muszą być estetyczne i praktyczne – takie które będą towarzyszyły potencjalnemu klientowi na co dzień. Co można wykorzystywać każdego dnia? Przykładowo mogą to być zapachy samochodowe w formie zawieszki zapachowej, które dają o sobie znać, gdy tylko znajdziemy się w ich pobliżu. Zawieszone w samochodzie, którym poruszamy się każdego dnia, sprawdzą się idealnie. Oczywiście takie z nadrukiem w postaci firmowego logo. Jest to mobilna forma reklamy, o długim działaniu. Można przebierać w kolorach, kształtach, grafice, zapachu. Jak najbardziej można samodzielnie zaprojektować swoją własną zawieszkę reklamową, w zależności od branży. Otaczanie się przyjemnym zapachem wpływa korzystnie na nastrój i poprawia komfort życia, dlatego dzięki takiemu upominkowi firma będzie wzbudzała pozytywne emocje.